نامه جمعی از جانبازان حوزه هنری به ریاست سازمان تبلیغات

14 آذر 1399 622 نمایش

جمعی از جانبازان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی طی نامه ای به رئیس سازمان، خواستار پی گیری تضییع حقوق شان شدند. متن نامه به شرح زیر است.

هوالحکیم

جانبازان، رهبرانِ نهضت اند” امام خمینی رحمه الله علیه”

جناب آقای قمی

ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی

سلام علیکم

باورمان نمی شد به محض پایان جنگ، محکوم به فراموشیباشیم، جانبازان، ایثارگرانی، جان برکف بودند که بی هیچ چشم داشتی درطول سال های جنگِ تحمیلی و تجاوز دشمن، در خطوط مقدم جبهه، قهرمانانهسینه خود را در برابر آتش دشمن سپر کرده و در راه حفظ کیان اسلام، سلامت خود را تقدیمکردند؛ و در کشاکش نزاع و نبرد، با غیرت و مردانگیزیر بارانی از گلوله و آتش، ترجمان ایثار و فداکاری بوده اند و در روزهایی که از خونِ گلگون شهیدان،آسمان به سرخی می زد؛ امام خمینیرحمه الله،امام شهیدان، سلسله دار انقلاب و امام دل ها فرمودند: ” جانبازان رهبران نهضت اند”  و مقام معظم رهبری در مقام شامخ آنان فرمودند: شما جانبازان، مجاهدانِ فداکار و شهیدان زنده‌اید

جانبازان قهرمانان واقعی و سند زنده و غیرقابل انکارِحقانیت انقلاب اسلامی، در سخت ترین دوران کشور،شرف، شجاعت و تعهد خود را ثابت کرده و امروز با دست و پاهای بریده و چشم های نابینا و جسمی پر زخمبا امید و ایمان و اراده،آماده اند تا با اثر و آثار خود، شور و نشاط حسینیرا ایجاد و جان و روح مخاطب را متأثر سازند.

جانبازان با وجود درد ها و زخم ها و ناتوانی هایی که از دشنه کین دشمنان بر بدن دارند، هر گاه احساس کردند برای دفاع از انقلاب و نظام باید در صحنه حضور پیدا کنند، سختی ها و مشکلات را به جان خریده و آمادگی خود را در دفاع از انقلاب، ارزش ها و نظام درمعرض دید و قضاوت دوست و دشمن قرار داده اند.

جانبازان و آزادگان، هم آنان که از زندگی، مال، تحصيل و همه چيز خود گذشتند؛امروز نه تنها کوچکترین جزئی از رهبری این نهضت به شمار نمیآیند!!!!! یلکهبرای تامین اولین مایحتاجزندگی خود در سایه بی مهری، کم لطفی و ظلم مسئولین و متولیانی که به آخرین جرعه این جام تهی هم بسنده نمی کنند؛مورد تعرض و تهاجم هستند.

هرکس به طریقی دل ما میشکند                     بیگانه جدا دوست جدا میشکند

بیگانه اگر میشکند حرفی نیست                    از دوست بپرسید چرا میشکند

به لطف فرصت طلبی و شعارهای برخی از مسئولین، این قشر مظلوم، درزمره جیره خواران نظام و طلحه و زبیرها تلقی شده و روحشان در سایه نگاه طلبکارانه یآنان بی تاب است و امیدوارانه در انتظار کلامی و دفاعی از سوی کسانی کهدر هنگامه نبرد و خون وآتش در خارج از کشور ،فارغ البال مشغول به تحصیل و کسب مال برای قدرتمندی امروز و گردآوری سوابق خدمت و…. بودند؛تاب می آورند.

جناب آقای قمیدر سال 1374 به لطف طراحی کاسبکارانه مدیریت حوزه و به لطف معرفی نامه تعدادی از جانبازان حوزه، متراژ وسیعی زمین به نام حوزه معامله گردید؛ که با وعده در اختیار گذاردن 1550 متر از این زمینها به جانبازان،  هریک با فروش داشته هایشان، به امید سرپناهی برای خانواده، هنگامی که قیمت تمام سکه بهار آزادی 44 هزار تومان بود؛هریک مبلغ یک میلیون تومان به حساب حوزه واریز و در یک رفتار کلاهبردارانهدر همان دفتر خانه با گرفتن امضاء از جانبازان،کلا به حوزه واگذار شد.

از آن پس تا به امروز در قصه ای فرسایشی که شرح آن در اين مقال نمی گنجد و اسنادآن نزد بازرسان سازمان موجود است،مدیران سابق، دفتر حقوقی حوزه با ترفندها و چشم طمع بر همین سرمایه پس اندازشده ی تنهاترین و بی آلایش ترین این به اصطلاح رهبران نهضت راخواسته اند از همین هستی ساقط کنند.

شایان ذکر استبرخی از مدیران حوزه و سازمان تبلیغات با همکاری یکی از بزرگترین زمین خواران تهران به نام گودرزی، با زدو بندهای حرفه ای سند زمین مذکور را به نام اشخاص حقیقی تنظیم کرده اند

ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی اینک دلاورمردانی که سراسر زندگی شان، نشان از ایثارگری و جانبازی دارد. و مدال افتخار آزادگی و جانبازیرا نعمتی ارزشمند و هدیه گرانبهای خداوند متعال پنداشته اند، و در این راه، صبر و مقاومت کرده اند؛ میدانند در این جامعه. زندگی جانباز، همراه با سوختن است و سهم خودی ها در این سوزاندن کم از بیگانگان ندارد؛ اما با این وجود بر اساس فرمایش سرور شهیدان عالم حسین ابن علی می خواهیم زیر بار ظلمی نرویم و به دنبال ظلمی هم به حقوق بیت المال نیستیم، اما نمیدانیم اگر قادر به احقاق حقوق پایمال شده خود نشویم باید چه داستانی برایهمسر و فرزندانمان از جنگ و پس از آن تعريف کنیم؛ از قدر دانی ها و احترام ها و ارزش گذاری های آن زمان؟ يا بی مهری ها و جور و جفا های اين دوره چه بگوئیم؟

لذا برشماست که به احترام ارزش های اسلامیدر رضایتحضرت حق و معصومان علیهم السلام با در نظر گرفتن شرایط جسمی، روحی و ذهنیجانبازان و آزدگان، از تحمیل برخی خواسته ها و ایجاد فشارهای روحی و جسمی برای کسب برخی منافع به اصطلاح سازمانی و در واقع شخصی و گروهی عده ای بپرهیزید و از حریمحرمت دار جانبازان در احقاق حقوق مسلمشان  دفاع کنید.

بدیهی است با توجه به زمان قابل توجه25 سال“مترتب بر این ماجرا و ظلم روا شده، ما جانبازان حوزه هنری تا پایان، برای تحقق خواسته های برحقمان ایستاده ایم و از همگانی کردن این فریادها دیگرهیچ معذوریت اعتقادی و اخلاقی و اجتماعی و عذاب وجدان انقلابی نخواهیم داشت .

جانبازان حوزه هنری

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *