افزایش 223 درصدی تولید سنگ آهن و 190 درصدی اشتغال در شرکت صنایع ومعادن ماهان سیرجان

16 آذر 1399 473 نمایش

مدیرعامل شرکت توسعه فرآورى صنایع و معادن ماهان سیرجان اعلام کرد: مجموع عملیات معدن‌کاری شرکت در نیمه نخست امسال به ۵/ ۱۹ میلیون تن شامل یک ‌میلیون و ۲۵۰ هزار تن سنگ‌آهن و ۱۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تن باطله رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد جهش تولید ۲۲۳ درصدی در استخراج سنگ و ۱۴۴ درصدی در باطله‌برداری بودیم.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “خبرتصویری” به نقل از  روابط عمومی گروه مالی گردشگری، مهدی بهرامی افزود: همچنین شاغلان فعال در معدن شماره 5 گل گهر که شهریور ماه سال گذشته ۲۷۵ نفر بود، طی یک سال گذشته به ۸۰۰ نفر رسید که در این زمینه شاهد افزایش ۱۹۰ درصدی هستیم.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال در معدن شماره 5 هزینه شده است، تصریح کرد: این سرمایه گذاری، اشتغال‌زایی مستقیم ۸۰۰ نفری را در منطقه فراهم آورده که پیش‌بینی می‌شود با انجام طرح‌های توسعه‌ای شرکت، آمار اشتغال به ۱۵۰۰ نفر برسد.
وی ادامه داد: برنامه شرکت تا پایان امسال دستیابی به تولید ۳ میلیون تن سنگ‌آهن است، همچنین بخش اعظم مطالعات فاز اول پایداری شیب و مطالعات هیدروژئولوژی معدن که از مهرماه آغاز شده نیز تا پایان سال به پایان خواهد رسید و فاز دوم حفاری‌های اکتشافی معدن با هدف تکمیل اکتشافات و افزایش ذخایر قابل‌ استخراج در نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.
بهرامی گفت: وظیفه اصلی شرکت ماهان سیرجان، تامین خوراک پایدار شرکت‌های احیای استیل فولاد بافت (با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و دو طرح در حال اجرا تولید گندله به ظرفیت ۵/ ۲ میلیون تن و فاز دوم آهن اسفنجی به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن) و مجتمع فولاد بناب (با ظرفیت سالانه ۲ میلیون تن نورد به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز بخش خصوصی در صنایع پایین‌دستی) است که شرکت‌های یادشده به همراه شرکت ماهان سیرجان، هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان وابسته به گروه مالی گردشگری را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: پروژه اصلی شرکت در حال حاضر بهره‌برداری از معدن سنگ‌آهن شماره‌۵ گل‌گهر است که از سال ۱۳۹۴ شروع و پس از ۲ سال آماده‌سازی معدن و باطله‌برداری به میزان حدود ۲۰ میلیون تن، از مردادماه ۱۳۹۶ وارد فاز بهره‌برداری شده و تاکنون در مجموع عملیات معدن‌کاری به میزان ۹۵ میلیون تن شامل حدود ۵ میلیون تن سنگ‌آهن و نزدیک به ۹۰ میلیون تن باطله صورت پذیرفته است.
بهرامی در پایان گفت: اقدامات لازم جهت ورود شرکت به بازار سرمایه به عنوان یکی از اهداف اصلی شرکت در سال جاری در حال انجام است. همچنین مهمترین برنامه های توسعه ای شرکت ماهان سیرجان به عنوان بازوی معدنی هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان، احداث کارخانه کنسانتره با ظرفیت 2.5 میلیون تن و افزایش ذخایر سنگ آهن از طریق شرکت در مزایده های واگذاری معادن به بخش خصوصی و یا خرید معادن و سنگ آهن است و در سال جاری نیز در حال برنامه ریزی برای تکمیل اکتشافات معدن 5 گل گهر در راستای افزایش ذخایر احتمالی است.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *