خبرنگاران مدارک خود را برای دریافت طرح ترافیک مجددا ارسال کنند

26 فروردین 1398 821 نمایش

علی پیرحسیینلو در گفت و گو با خبر تصویری؛
خبرنگاران مدارک خود را مجددا ارسال کنند
علی پیرحسیینلو مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سقف و کف رقم طرح ترافیک از 14 هزار تومان تا 41 هزار تومان در نظر گرفته شده که از خبرنگاران یک دهم این مبالغ اخذ می‌شود.
علی پیرحسیینلو مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبر تصویری در خصوص وضعیت طرح ترافیک امسال گفت: وضعیت طرح ترافیک امسال مانند سال گذشته است. تعداد کل سقف مجاز طرح ترافیک مصوب شورای ترافیک شهر تهران 103 هزار طرح است که شامل سهمیه در ترافیک شبانه، روزانه و سیال می‌شود. علاوه بر سهمیه‌ها با قیمت آزاد و عادی، 4 گروه دارای سهمیه خاص طرح ترافیک بوده که از جمله آن‌ها بیماران، معلولان، جانبازان، آژانس‌ها، وانت‌بارها و خبرنگاران هستند. 3 درصد از کل سهمیه طرح ترافیک به 4 گروه خاص ارائه می‌شود.
او در پاسخ به این پرسش که دقیقا چه تعداد از سهمیه کل به خبرنگاران تعلق می‌گیرد،گفت: مصوبه شورای ترافیک در سال گذشته برای خبرنگاران به این صورت بود که 2 درصد از کل طرح ترافیک را شامل می‌شد و امسال نیز به همین شکل است یعنی 2 درصد (سهمیه 103 هزارتایی) به خبرنگاران تعلق می‌گیرد.
پیرحسینلو در خصوص روند ثبت نام خبرنگاران در سایت تصریح کرد: تمام خبرنگاران متقاضی دریافت طرح ترافیک 98 باید تقاضای خود را همچون سال گذشته ارسال و مدارک خود را مجددا در سایت ثبت کنند. زیرا اشتغال موضوعی سیال و متغییر است، بنابراین لازم است خبرنگاران معرفی نامه و مدرک دال بر اشتغال در حوزه خبری را در سایت آپلود کرده و فرآیند ثبت نام را همچون سال گذشته انجام دهند تا طرح ترافیک خود را دریافت کنند. در این میان افرادی که سال گذشته در سایت ثبت نام کردند لزومی ندارد در سایت(تهران من) ثبت نام کرده و مشخصات خودرو را اضافه کنند، اما ارسال مجدد مدارک الزامی است. به گفته او تمام عملیات دریافت طرح ترافیک به صورت اینترنتی انجام می‌شود و لزومی به مراجعه حضوری نیست.
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: طرح ترافیک خبرنگاری همچون سال‌های گذشته با تخفیف 90 درصدی ارائه می‌شود. البته نرخ طرح ترافیک تغییر یافته و به دو صورت عادی و برتر که مربوط به نوع معاینه فنی است، ارائه می‌شود. پایه هزینه‌ها تغییر پیدا کرده است و از سوی دیگر نرخ متغییر (براساس ساعات اوج و غیر اوج) نیز اعمال می‌شود.
پیرحسینلو درخصوص میزان افزایش قیمت گفت: سال گذشته مبلغ پرداختی در ساعت‌های غیر اوج برای خودروهای با معاینه فنی برتر روزانه 13.440 تومان بود که برای خبرنگاران 14.40 تومان یعنی یک دهم مبلغ کل احتساب می‌شد. همچنین سال گذشته خودروهای با معاینه فنی عادی در ساعت‌های اوج باید 36 هزار تومان پرداخت می‌کردند که این رقم برای خبرنگاران 3600 تومان احتساب می‌شد. در سال جدید نرخ متغییر طرح ترافیک معاینه فنی عادی 15 درصد و طرح ترافیک معاینه فنی برتر 8 درصد افزایش داشته است. او در پایان گفت: به طور کلی سقف و کف رقم طرح ترافیک از 14 هزار تومان تا 41 هزار تومان در نظر گرفته شده که از خبرنگاران یک دهم این مبالغ اخذ می‌شود.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *