بزرگترين سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در حوزه فولاد كشور

14 بهمن 1399 690 نمایش



بزرگترين سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در حوزه فولاد كشور با اجرای طرح‌های توسعه ای در مجتمع فولاد صنعت بناب عملیاتی می شود.
به گزارش روابط عمومي گروه مالی گردشگری، نمايندگان استان آذربايجان شرقي با حضور در مجتمع فولاد صنعت بناب از خطوط توليد بازديد و در جريان طرح‌هاي توسعه‌اي مگا‌پروژه گسترش فولاد شهريار قرار گرفتند.
حجت‌الاسلام باقري بنابي نماينده مردم شهرستان بناب در مجلس شوراي اسلامي در جريان اين بازديد به طرح‌هاي توسعه اي اشاره كرد و گفت : گروه مالي گردشگري با سرمايه گذاري 600 ميليون يورویي و اجراي 6 طرح توسعه‌ای در قالب شركت گسترش فولاد شهريار اقدام و قرارداد اجراي آن را با قرارگاه خاتم الانبيا منعقد کرده است .
رئيس مجمع نمايندگان استان آذربایجان شرقی در اين بازديد با تحسين برانگيز خواندن توسعه فولاد بناب اظهار کرد : سرمايه‌گذاري 600 ميليون يورویي بخش خصوصي در حال حاضر بسیار مهم و قابل توجه است و نمایندگان استان آماده هرگونه مساعدت و همكاري براي رشد و بهبود توليد و رفع مشكلات واحدهاي توليدي هستند.
یوسف داوودي با اشاره به طرح ساماندهي بازار فولاد نيز گفت: اقدامات و بررسي‌هاي لازم در خصوص ساماندهي بازار فولاد انجام شده و بايد كنترل‌هاي لازم براي مديريت بازار و حمايت از مصرف كنندگان مد نظر قرار گیرد.
مديرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: با بهره‌گيري از 7 خط نورد و دو واحد ذوب و ريخته‌گري در قالب 5 شركت تابعه توانستیم تاکنون 750 هزارتن محصول توليد كنيم كه در تاريخ 10 ساله فعالیت اين شركت بي سابقه بوده و با عمل به شعار جهش تولید، تا پايان سال جاری به رقم 850 هزار تن خواهيم رسيد كه اين ميزان در سال آتي به يك ميليون و 200 هزارتن افزایش خواهد يافت.
بابك عليزاد شهير با اشاره به افزايش دو برابري صادرات مجتمع فولاد صنعت بناب افزود: با توجه به ميزان توليد فولاد كشور، نياز مصرفي و مازاد توليد، این مجتمع برنامه‌هایی برای گسترش صادرات دارد .
وی ادامه داد: با توجه به شرايط جغرافيایي، نزديكي به مرز، توليد محصول كيفي و رقابتي ، افزايش دو برابري صادرات را شاهد بوديم كه اين ميزان نيز در سال آینده افزايش خواهد يافت و با ارزآوري و توسعه صادرات غيرنفتي كشور سهم بسزایي را در اقتصاد کشور ايفا خواهيم كرد. بر همين اساس، فولاد بناب به عنوان يكي از صادركنندگان نمونه استان انتخاب شده است.
علیزاد شهیر در پاسخ نمايندگان در خصوص مسایل و مشكلات فولاد بناب گفت: تامين مواد اوليه ، اصلاح قوانين مرتبط با توليد و صادرات، تمهيدات و مشوق‌هاي لازم در جهت تسهيل امور توليدكنندگان و تامين برق براي واحدهاي توليدي ضرورت دارد در شرایط کنونی نمايندگان مجلس شورای اسلامی توجه ويژه ای داشته باشند .
وی در خاتمه با اشاره به وضعيت فعلي مجتمع نيز خاطرنشان کرد: با حمايت مديران ارشد گروه مالي گردشگري و تلاش همكاران در سال جاري كارخانه به سوددهي رسيده است و با افزايش سرمايه لازم و مستهلك شدن بدهي‌هاي بانكي، به زودی وارد بورس خواهيم شد .
مديرعامل گسترش فولاد شهريار نيز در اين ديدار به تشريح پروژه ها پرداخت و گفت : با توجه به توانمندي و پتانسيل مجتمع و برخورداري از نيروي جوان و متخصص و امكان ايجاد طرح‌هاي توسعه‌اي در راستاي تكميل‌تر کردن زنجيره توليد در گروه مالي گردشگري، قراردادي با قرارگاه خاتم الانبيا با سرمايه‌گذاري 600 ميليون يورویي شاهد بزرگترين سرمايه گذاري بخش خصوصی در حوزه فولاد كشور هستيم .
امین رفيعي افزود : با بهره برداري از اين پروژه‌ها در آينده شاهد افزايش سه برابري ظرفيت توليد و ايجاد اشتغال 1000 نفر به صورت مستقيم خواهيم بود. پروژه های مذکور شامل پروژه زير سقفي ذوب شاهين و و افزايش توليد دو برابري، احداث بارانداز ريلي اختصاصي مجتمع به منظور حمل مواد اوليه و محصول، ايجاد اكسيژن پلنت با ظرفيت توليد سالانه 90 ميليون مترمكعب، احداث كارخانه فرو آلياژ، فروسيليس و سيليكو منگنز، ذوب يك ميليون 450 هزار تني براي توليد اسلب و بيلت و همچنین احداث خطوط نورد ورق يك ميليون و 450 هزار تني است.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *