هدف گذاری بانک سینا برای  کاهش هزینه قیمت تمام شده پول از ۱۷ به  ۱۰ درصد

 هدف گذاری بانک سینا برای کاهش هزینه قیمت تمام شده پول از ۱۷ به  ۱۰ درصد

مدیر سایت بدون دیدگاه

خبر تصویری – مدیرعامل بانک سینا گفت: بانک مرکزی برای بانک‌ها حد رشد دارایی‌ها تعریف کرده است.  بانک سینا  هم وضعیت مناسبی در جذب سپرده دارد پس دنبال جذب غیرمعقو ل سپرده ها نیستیم ومقید به رعایت نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی هستیم.

غلامرضا فتحعلی همزمان با مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران افزود: برخی بانک ها اگر نرخ سود خود را بالا برده و با سود های ۲۶ و ۲۷ درصد منابع جذب کنند به این دلیل است که کمبود منابع آنها زیادتر از حد نرمال بوده و اگر چنین کاری نکنند باید ازمنابع بین بانکی و با سود ۳۴ درصد منابع خود را تامین کنند.

فتحعلی افزود: اگر با روش‌هایی اقدام به جذب سپرده بیشتر کرده و منابع گران‌قیمت جذب کنیم اما امکان تخصیص منابع را نداشته باشیم، موجب ایجاد خسارت می‌شود. بنابراین به دنبال جذب غیرمعقول سپرده‌ها نیستیم، علاوه بر اینکه خود را مقید به رعایت نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی می‌دانیم.

وی تقدیر رئیس شورای فقهی بانک مرکزی از عملکرد بانک سینا را نتیجه رعایت انضباط قانونی و تطبیق محصولات بانک سینا با موازین شرعی تعیین‌شده دانست و افزود: همواره شفافیت عملکردی بانک سینا توسط نهادهای نظارتی مختلف تأیید شده و همچنان در مسیر شفافیت حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر این چرایی کاهش جذب سپرده ها در سال ۱۴۰۱ که رشد ۲۷ درصدی داشته در مقایسه با نرخ رشد۴۲ درصدی در سال ۱۴۰۰ و این که اکنون برخی از بانک ها با نرخ های ۲۶ درصد به جذب سپرده می پردانزد، گفت: بانک سینا به اذعان بانک مرکزی و نهادهای نظارتی یکی از منضبط ترین بانک ها کشور بوده و منابع و مصارف خود را در چارچوب ضوابط بانک مرکزی تامین می کند.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل بانک مرکزی و لزوم رعایت استاندارد بازل اکنون نسبت کفایت سرمایه بانک سینا ۸.۲ است و تلاش می کنیم در همین سطح منابع و مصارف خود را حفظ کنیم. کما این که از ابتدای امسال تاکنون رشد ۱۷ درصد منابع داشته ایم در حالی که باید بر اساس تاکید بانک مرکزی به طو متوسط و در طول سال ماهانه حدود ۱.۷ درصد رشد منابع داشته باشیم.

بهره برداری از ۵ پلتفرم

غلامرضا فتحعلی گفت: بانک سینا در سال جاری بهره‌برداری از پنج پلتفرم بانکداری دیجیتال را در دستور کار قرارد داده که از جمله دستاوردهای بهره‌برداری از این پلتفرم‌ها، انجام کلیه عملیات مربوط به بانکداری خرد و اجتماعی بر روی آن‌هاست.

وی با بیان اینکه بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی از تحولات روز نظام بانکی عقب مانده بود، اظهار داشت: در طرح راهبردی کسب‌وکار بانک سینا که از سال جاری عملیاتی شده، توجه ویژه‌ای به جبران این عقب‌ماندگی‌ها شده است و تلاش داریم با ساماندهی «سرزمین هوشمند سینا» که بستری برای ارائه پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال است، اقدام به بهره‌برداری از مجموعه پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال کنیم.

فتحعلی ادامه داد: سرزمین هوشمند سینا دارای رویکرد تحولی در کسب‌وکار بانکداری الکترونیک است و زیست‌بوم مبتنی بر پلتفرم‌ها برای توسعه بانکداری دیجیتال، ایجاد زنجیره ارزش دیجیتال در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین، هوشمندسازی فعالیت‌های مالی و… در بانک سینا محسوب می‌شود. مقرر شده است در این سرزمین هوشمند مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها و سامانه‌های آنلاین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین بانکداری دیجیتال شکل بگیرند.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *