تامین مالی ارزان قیمت شاه کلید حل مشکل مسکن است

تامین مالی ارزان قیمت شاه کلید حل مشکل مسکن است

مدیر سایت بدون دیدگاه

خبر تصویری – یک کارشناس اقتصادی گفت :دولت منابع مالی لازم برای ساخت یک میلیون  واحد مسکونی در سال را ندارد.

دکترامید پاینده فر در گفتگو با خبر تصویری افزود : مشخص نیست زمانی که رییس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود وعده ساخت یک میلیون مسکن را داد بر اساس کدام نظر کارشناسی و پشتوانه کدام منابع مالی بوده است که اکنون که ۲ سال از شروع به کار دولت می گذرد کمتر از نیمی از این وعده هم محقق نشده است .

وی افزود : با توجه به شرایط تحریمی ، علاوه بر اینکه  در تامین بودجه سالانه در بخش مسکن  دچار مشکل هستیم  ، متاسفانه در بخش هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید و عرضه  مسکن  نیز دولت نتوانسته موفق عمل نماید  .

پاینده فر با ذکر این نکته که راهکار حل مشکل تسهیلات بانکی در بخش مسکن تنبیه سیستم بانکی نیست تاکید کرد: تسهیلات تکلیفی در این بخش بدون اینکه منابع ارزان قیمت در اختیار سیستم بانکی ذاشته شود وضع را بدتر از این می کند .

وی ادامه داد : بزرگترین مسئله ای که در شرایط فعلی بازار مسکن با آن روبرو است فاصله میان قیمت تمام شده مسکن و توان خانوار است. بنابراین موضوع تامین مالی ارزان قیمت که در این بین بتواند افزایش توان متقاضیان واجد شرایط خرید مسکن را فراهم کند اهمیت بالایی پیدا می کند. از این رو تامین مالی را می توان شاه کلید حل مشکل بازار در شرایط کنونی عنوان کرد.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *