سرعت تحولات در بانک ایران زمین شدت گرفت

سرعت تحولات در بانک ایران زمین شدت گرفت

مدیر سایت بدون دیدگاه

اخذ مجوز برگزاری مجامع تصویب صورتهای مالی، تعیین تکلیف دقیق مانده مطالبات از تعاونی مولی الموحدین و حل مسئله افزایش سرمایه از جمله اقدامات مهمی است که در چند وقت گذشته در بانک ایران زمین شاهد بودیم.

 با وجود طولانی شدن مسئله نقل و انتقال دارایی های تعاونی مولی الموحدین به بانک ایران زمین و اثرات ناشی از آن در گزارشات مالی در چندوقت گذشته شاهد اقدامات مؤثری در جهت مرتفع شدن چالشهای موجود در این بانک هستیم که می تواند نتایج خوبی را برای سهامداران رقم بزند.

براساس آخرین حسابرسی های صورت گرفته کمترین مانده مطالبات بانک ایران زمین از تعاونی مولی الموحدین ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است که با نهایی شدن مبلغ بدهی و همچنین صدور کیفرخواست بخش مهمی از فرآیند تعیین تکلیف مانده مطالبات بانک از این تعاونی در مرجع قضایی محقق گردیده است. همزمان با این مسئله آنطور که خبر می رسد بانک ایران زمین جلسه ای مهم را به درخواست مدیران تعاونی مولی الموحدین داشته که طی آن بر لزوم تسریع روند تسویه مانده مطالبات تأکید شده که در این صورت زمان تغییرات مورد انتظار در این بانک کوتاه تر خواهد شد.

اقدامات مهم هیئت سرپرستی بانک ایران زمین

از طرف دیگر لغو محدودیت و اخذ مجوز برگزاری مجامع تصویب صورتهای مالی، انجام اصلاحات ساختاری جهت چابک سازی و کاهش هزینه های عملیاتی، استفاده از ابزارهای بازار سرمایه جهت واگذاری دارایی های مازاد، پیگیری مستمر پرونده مطالبات بانک از تعاونی مولی الموحدین در مرجع قضایی اجرای مفاد بخشنامه های نظارتی بانک مرکزی و پیگیری اجرای برنامه اصلاح ناترازی مد نظر بانک مرکزی از جمله اقدامات صورت گرفته در ماه های اخیر توسط هیئت سرپرستی این بانک است.

پیرامون مباحث مطروحه در خصوص عدم افزایش سرمایه بانک گفتنیست محدودیتهایی نظیر به روز نبودن صورتهای مالی حسابرسی شده، تأکید سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت در جریان افزایش سرمایه، ضرورت اصلاح ارزش داراییهای بانک پس از صدور حکم توسط مرجع قضائی و تثبیت ارزش واقعی آنها در ترازنامه بانک مانع از انجام فرآیند افزایش سرمایه بود که با توجه به اقدامات صورت گرفته و پس از به روز شدن فرآیند حسابرسی صورتهای مالی برنامه افزایش سرمایه بانک نیز در دستور کار قرار دارد.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *