کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت کرمان آماده بهره برداری شد

1 مهر 1398 850 نمایش

با حضور مقام های عالی کشور کارخانه احیاء مستقیم شماره یک طرح فولاد بافت با مشارکت گروه مالی گردشگری در آینده نزدیک افتتاح و به طور رسمی به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، قائم مقام مدیرعامل فولاد بافت با اعلام این خبر افزود: ظرفیت فاز یک طرح فولاد بافت 800 هزار تن آهن اسفنجی است و با بهره برداری از آن برای 300 نفر اشتغال مستقیم و برای حدود 2500 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.

سورنا زمانیان گفت: برای راه‌اندازی کارخانه احیاء مستقیم شماره یک طرح فولاد بافت در مجموع 6000 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: کارخانه احیاء مستقیم شماره یک فولاد بافت که با مشارکت گروه مالی گردشگری و در اوج تحریم ها ساخته شده، به طور کامل با توان فنی و مهندسی متخصصان داخلی اجرا و تکمیل شده است.

زمانیان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر بافت در منطقه کمتر برخوردار کشور واقع است، اجرای طرح فولاد بافت بزرگترین مجموعه صنعتی برای بافت محسوب می شود ضمن اینکه سبب عمران و آبادانی این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح فولاد بافت از مهاجرت جوانان جلوگیری شده است، اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال در کارخانه فولاد بافت به طور 100 درصد از نیروهای بومی منطقه استفاده شده و این مسئله مانع از مهاجرت مردم به دیگر شهرها بوده است.

قائم مقام مدیرعامل فولاد بافت ادامه داد: همزمان با افتتاح کارخانه احیاء مستقیم شماره یک، مراسم کلنگ زنی فاز 2 با ظرفیت سه برابر فاز نخست با سرمایه گذاری حدود 250 میلیون یورو از محل تامین مالی (فاینانس) چین آغاز خواهد شد. دو پیمانکار ایرانی با مشارکت شرکت MCC چین فاز 2 را اجرا خواهند کرد.

وی گفت: قرار است فاز 2 در مدت سه سال ، کارخانه گندله سازی با ظرفیت 2.5 میلیون تن و یک کارخانه احیاء مستقیم شماره 2 به صورت “هات‌بریکت” با ظرفیت 800 هزار تن آهن اسفنجی ایجاد شود که اشتغالزایی 500 نفر مستقیم و پنج هزار نفر غیرمستقیم را بدنبال خواهد داشت.

طرح فولاد بافت یکی از طرح های هفت گانه فولاد استانی است. این طرح در اجرای اصل 44 در سال ۹۵ به بخش خصوصی واگذار شد؛ که با ورود هلدینگ ماهان وابسته به گروه مالی گردشگری و تزریق سرمایه و جذب نیرو پیشرفت پروژه تسریع و هم‌‌اکنون آماده بهره برداری شده است.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *