این شرکت از شرکت های گروه مالی گردشگری است و سهامداران عمده آن را “بانک گردشگری” و “گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران”(سمگا) تشکیل می دهد.
سرمایه اولیه شرکت از ۶۰ میلیارد ریال به ۱۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته و در حال حاضر مقدمات افزایش سرمایه به ۵۰۰ میلیارد ریال نیز فراهم و سرمایه مذکور واریز و در مرحله ثبت قرار دارد.
کدخدا اعلام کرد:افزایش سرمایه از ۵۰۰ میلیارد ریال به ۳۰۰۰ میلیارد ریال به تصویب هیات مدیره رسیده و به زودی به تصویب مجمع فوق العاده خواهد رسید.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “خبرتصویری” به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، حسن کدخدا گفت: امروزه بانکها به تنهایی توان تامین مالی و کمک به تولید را ندارند، لذا شرکت های لیزینگ می توانند در این حوزه به عنوان بازوی کمکی فعالیت داشته و نقش بسزایی در تولید ایفا کنند.
مدیرعامل لیزینگ گردشگری ادامه داد: از جمله برنامه های سال ۹۹ شرکت ، تامین مالی برای خرید ماشین آلات و تجهیزات معدنی ، ادوات کشاورزی، ماشین آلات و تاسیسات صنعتی، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، لوازم و تجهیزات ساختمانی، لوازم خانگی بادوام و تجهیزات کامپیوتری و ارتباطی است.
وی افزود: همچنین تامین مالی برای خرید خودروهای ایرانی و خارجی صفر و کارکرده، سبک، سنگین و نیمه سنگین، تاسیسات مواد غذایی، تجهیز دفاتر اداری، مطب پزشکان ، دفاتر کار حسابداران رسمی، تسهیلات خرید دفاتر اداری و تجاری بخشی دیگر از برنامه های آتی شرکت در سال ۹۹ است.
کدخدا گفت: از برنامه های راهبردی شرکت، بهره گیری از بازار پول و سرمایه درجهت تامین منابع بهینه ،بهبود مستمر نظام اعتبارسنجی ، افزایش بهره وری سازمانی ، توسعه آموزش ، ارتقاء تعهد سازمانی ، وفاداری کارکنان ، توسعه زیرساخت های سیستمی، الکترونیکی و ارائه بهترین خدمات به مشتریان ، حداکثرسازی منافع و رضایت ذینفعان است.
وی بیان کرد: توسعه زنجیره ارزشی لیزینگ و ارائه خدمات متنوع، گسترش سهم بازار در صنعت، تامین سود پایدار و مستمر و همچنین ورود شرکت به بازار سرمایه و قرار گرفتن در زمره شرکت سهامی عام سازمان بورس و اوراق بهادار ، در زمره اهداف کلان شرکت میباشد.
وی اظهار امیدواری کرد این شرکت با برنامه ریزی های صورت گرفته و تکمیل نیروی انسانی در سال جاری بتواند از منظر سودآوری، سهم بازار و افزایش ثروت سهامداران جهش قابل توجهی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت لیزینگ گردشگری گفت: این شرکت تصمیم دارد با ترمیم زیرساخت های الکترونیکی خود، مراجعه مشتریان به شرکت را به حداقل رسانده و با فراهم شدن شرایط در آینده، بدون مراجعه حضوری مشتری و صرفا از طریق ابزارهای الکترونیکی، ارتباط های مشتری و شرکت را برقرار کند.