بررسی افزایش سقف وام مسکن روستایی تا ۲۵ میلیون تومان

7 دی 1396 655 نمایش

مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن از طرح افزایش وام مسکن روستایی به ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان در سال آینده خبر داد و گفت:سقف وام مسکن روستایی 18 میلیون تومان است که در مناطق مرزی این سقف به 20 میلیون تومان می رسد.
به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا مجیدی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن تاکنون بیش از 3 میلیون واحد مسکونی روستایی را سنددار کرده‌ و در این میان برخی از واحدهای مسکونی روستایی جنبه مشاع دارند گفت: بزرگترین مزیت مقاوم‌سازی مساکن روستایی این است که بخش عمده‌ای از ثروت ایران با سند شناسایی شده و وارد چرخه ثروت ملی می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن افزود: روستایی که ملکش سند مالکیت ندارد نسبت به حفظ آن بی‌تفاوت می‌شود درنتیجه انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری نیز نخواهد داشت.

وی ادامه داد: از 5 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی روستایی تنها 2 میلیون واحد مقاوم‌سازی شده‌اند، بنابراین باید براساس قانون سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی می شود که در بازه یک برنامه 15ساله می‌توانیم کل ابنیه روستایی در کل کشور را مقاوم‌سازی کنیم.

مجیدی گفت: از 170 میلیارد تومانی که در لایحه بودجه 97 برای بخش مسکن و عمران در نظر گرفته شده؛ تمامی آن به موضوع مقاوم‌سازی مسکن روستایی تعلق ندارد و تنها 73 میلیارد تومان از آن برای منازل روستایی در نظر گرفته شده که آن هم با مسکن مهر مشترک است به این ترتیب نمی‌توان براساس قانون به مطالبات قانونی مقاوم‌سازی 200 هزار واحد مسکونی دست یافت.

مجیدی افزود: سقف وام مسکن روستایی 18 میلیون تومان است که برای واحدهایی که در مناطق مرزی ساخته می‌شوند این سقف به 20 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد:برای سال آینده طرحی آمده که مبلغ وام مسکن روستایی به 20 و 25 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

مجیدی افزود: یکی از مشکلات اصلی سکونت‌گاه‌های روستایی شدت آسیب‌پذیری آنها در مقابل بلایای طبیعی است که در زلزله اخیر کرمان و کرمانشاه این موضوع به‌خوبی ثابت شد.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *