video

ایمنی واکسیناسیون عمومی در آذرماه ایجاد می شود

16 آبان 1400 466 نمایش

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ما واکسیناسیون وسیع کرونا را از اواسط شهریور آغاز کرده ایم و پس از تزریق اول دو ماه طول می‌کشد تا ایمنی کامل ایجاد شود و پیش بینی می‌کنیم تا آذر به ایمنی لازم برسیم.

دکتر بهرام عین اللهی: حدود ۳ تا ۴ هفته بعد از دُز دوم ایمنی لازم ایجاد می‌شود یعنی فردی که دُز اول را تزریق می‌کند و یک ماه بعد از آن دُز دوم را تزریق می‌کند تقریباً دو ماه بعد از اولین تزریق به ایمنی لازم می‌رسد.

وی گفت: وضعیت ما از نظر واکسیناسیون بهتر شده است و امروز به ۹۴ میلیون دُز تزریق می‌رسیم و امیدواریم تا آخر این ماه بتوانیم تزریق دُز دوم را برای ۸۰ درصد جمعیت به اتمام برسانیم.
وزیر بهداشت افزود: در شهر‌هایی که اکنون قرمز شده اند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر بوده، اما خوشبختانه تا الان شهر‌های قرمز ما جزو شهر‌های کم جمعیت هستند و ما براساس نسبت جمعیت به بستری‌ها وضعیت شهر را اعلام می‌کنیم.
دکتر عین اللهی گفت: با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن پنجره‌ها مردم باید بیشتر رعایت کنند تا شاهد تکرار گرفتاری‌های موج پنجم نباشیم، عادی انگاری‌ها زیاد شده و مردم گمان می‌کنند کرونا تمام شده است در حالی که خطر همچنان وجود دارد و حتی آن‌هایی که واکسن زده اند هم مبتلا می‌شوند، اما واکسیناسیون می‌تواند از وخامت حال بیماران و مرگ و میر بکاهد.
وی افزود: موج جدید کرونا در جهان آغاز شده است و ما شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها در کشور‌هایی مثل امریکا، روسیه و ترکیه هستیم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *