آغاز عرضه همگانی سهام به شیوه ETF از هفته دوم اردیبهشت‌ماه

27 فروردین 1399 226 نمایش

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی “خبرتصویری” به نقل از ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز عرضه همگانی سهام به صورت ای.تی.اف (ETF- صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله) در بازار سرمایه از هفته دوم اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در این روش برای افرادی که برای نخستین بار اقدام به خرید سهام این صندوق‌ها می‌کنند، تخفیف داده می‌شود.

«فرهاد دژپسند» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز، یک روز تاریخی در بازار سرمایه است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانستیم سهام یکی از بزرگترین هلدینگ های کشور را در بازار سرمایه عرضه کنیم.

وزیر اقتصاد افزود: این اقدام باعث افزایش عمق بازار سرمایه شده و پاسخ مناسب و مثبت به کسانی است که علاقه مند هستند در بورس سرمایه گذاری کنند.

دژپسند اضافه کرد: همچنین با این عرضه، عملکرد هلدینگ شستا به صورت شفاف و در محیط شیشه ای مورد رویت همه قرار می گیرد. سایر بنگاه های بزرگ نیز می توانند این تجربه را تکرار کرده و برای تامین مالی، سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: این عرضه، آخرین اقدام برای عرضه سهام نبوده و این روند ادامه خواهد داشت.

دژپسند افزود: همن طور که رییس جمهوری امروز تاکید داشت، با هماهنگی با وزارت صنعت، برای عرضه هلدینگ های متعلق به وزارت صنعت نیز اقدام می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای اینکه واگذاری ها را عمومی کرده و همه آحاد جامعه بتوانند در آن مشارکت کنند، روش واگذاری را از واگذاری بلوکی به روش ای تی اف (صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله) تغییر داده ایم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در روش ای  تی اف همه مردم ایران می تواند ثبت نام کرده و سهام بخرند. هر کسی که بر اساس کد ملی اقدام به خرید سهم کرده برای بار نخست از تخفیف برخوردار می شود.

دژپسند گفت: با این روش هم مالکیت سهام را به صورت عمومی عرضه کرده و هم فرصت مادی را به صورت تخفیف برای خریداران فراهم می کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه این اقدام از هفته دوم اردیبهشت ماه و با عرضه گروه مالی آغاز می شود، اضافه کرد: برنامه واگذاری را به طور جدی و با روش های جدید و به طور مستمر اجرا می کنیم تا بازار سرمایه همچنان محل مناسبی برای سرمایه گذاران و تامین کنندگان مالی باشد.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *