خودروسازان برای افزایش قیمت بازار را تشنه نگه داشته اند

خودروسازان برای افزایش قیمت بازار را تشنه نگه داشته اند

مدیر سایت بدون دیدگاه

خبر تصویری – خودروسازان با تبانی یک دیگر و با هدف افزایش قیمت بازار را تشنه نگه داشته‌اند و این امر شرایط فعلی بازار را به وجود آورده است.

امید نظری کارشناس اقتصادی  در گفتگو با خبر تصویری با ذکر این نکته که  پایان سریع پیش‌فروش خودروها نشان از جو سوداگری در بازار است افزود: در حال حاضر خودروسازان با دو موضوع، یکی سرمایه در گردش و گرانی تامین مالی و دیگری عدم تناسب قیمت خودرو داخلی با خارجی مواجه هستند که در این بین، آنها رویه‌های غیرمنصفانه تشنه نگه‌داشتن بازار را اتخاذ کرده‌اند.

این کارشناس اقتصادی معتقد است: خودروسازان در بحث بهره‌وری ضعیف عمل کرده و هزینه آن را مردم می‌بپردازند. مشکلاتی مانند، ضایعات، سرعت کم در مونتاژ، قطعات کم کیفیت و… باعث شده این صنعت نتواند رضایت مشتریان را جلب کند.

وی با بیان اینکه تا امروز مسئولان همیشه تسلیم خودروسازان بوده‌اند، ادامه داد: مطالعات بسیاری در زمینه جداسازی واحدهای زیان‌ده از خودروسازان صورت گرفته است. این امر نیازمند اراده قوی فعالان و مسئولان بخش صنعت خودرو است تا این موضوع را بهبود ببخشند.

نظری در خصوص کاهش تعرفه ها و آزادسازی واردات خودرو به جهت افازایش رقابت در این بخش  افزود: همواره بحث کاهش تعرفه‌ها و آزادتر کردن واردات خودرو برای ایجاد رقابت وجود دارد؛  سالهاست که شرایط انحصاری بازار داخلی برای  خودروسازان وجود داشته اما تاکنون نتوانسته اند از این فضا در جهت بهبود کیفیت و افزایش سطح رضایت مشتری  استفاده کنند.

این کارشناس اقتصادی  با بیان اینکه شرایط حال حاضر ثابت کرد تولید خودروسازان تا به امروز سرپوش‌گذاری روی موضوع تولید ملی بوده است، اظهار کرد: وجود قطعات باکیفیت در بازار داخلی حکایت از توان شرکت های داخلی در زمینه تولید قطعات با کیفیت دارد بنابر این خودرو سازان باید به سمت توان داخلی با کیفیت به معنای واقعی پیش بروند.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *